Plåtning med Håkan Juholt

Nu har jag kommit hem och landat efter en lång men väldigt lärorik dag.
Fick sovmorgon i morse, till typ tio i sju, och stressade mig klar. Typ sprang till bussen och rusade från bussen till pendeln - stressig morgon, yes! Men det gjorde inte så mycket, jag visste ju vad jag hade att se fram emot.

Oscar följde med mig ända in till Stockholm C där jag mötte upp Sofia som går i min fotoklass. Vi, som är två lantisar rakt igenom, irrade oss sedan fram till Riddarhustorget på Gamla stan. Där kom vår lärare Emma och en reporter från tidningen Metro Student Magazine som heter Kalle och mötte upp oss. 
Vi letade oss in till Håkan Juholts kontor. Åh, så fick vi såna där proffsiga "besökare"-lappar också som typ hänger i en klämma! Aja, i alla fall. Juholt hade fastnat i en bilkö så vi fick vänta en bra stund innan han kom, men sedan började intervjun. Han pratade och pratade och pratade, ni vet sådär mycket som bara en politiker kan prata. Fast det var faktiskt överraskande intressant att sitta där och lyssna på vad han sa! 
Efter intervjun började själva plåtningen och vi fick assistera Emma under tiden som hon plåtade. 

Även fast det inte var jag som gjorde jobbet, så har jag lärt mig sjukt mycket idag!

Här kommer lite behind the scenes-bilder från dagens jobb. Kika gärna :)


Håkan Juholt och Emma Svensson

Håkan Juholt

 

Håkan Juholt, Sofia Andersson, Emma Svensson och reporter-Kalle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback